Fem una APP i siguem rics

Per la meva condició d'informàtic molt sovint amb trobo amb propostes que amb el temps he aprés a gestionar.



La més habitual es que els hi arregli l'ordinador, quan jo no en se gaire, ja que soc programador pur..vull dir que no em dedico a tocar ordinadors més enllà de les tecles i el ratolí. A part, el famós "serà un momentet"...mai ho es.

Al principi m'emprenyava dir no perquè la gent pensava que me'ls treia de sobre....ara explico que no els arreglo i que soc programador...i si no ho entenen, doncs no puc fer-hi res.

Crec que ja ho havia explicat al blog fa temps.

El que també m'ha passat, des de fa temps, es les persones que em proposen muntar una botiga online, o ara més recentment, fer una APP per fer-nos rics.

He fet botigues on-line per molts clients, i ja se, abans de començar a programar, quines botigues no duraran ni un any. I no perquè jo ho faci malament, no perquè el producte no sigui bo, no perquè no estigui ben posicionada al google...simplement perquè la persona que fa la botiga te com objectiu fer-se ric des de el sofà.

Veu la botiga com un "ente" amb vida propia que serà com una fabrica de diners..la gent entrarà a comprar i ell cobrarà.

Això pot ser cert per alguns monstres, com Amazon però no per la resta de mortals.

Si tu vols intentar viure de la botiga online (només intentar-ho...aconseguir-ho es una altra fita) t'has d'entregar al projecte, has de passar-hi moltes hores. Ha d'invertir moltes hores posicionant la botiga, analitzant que fan la competència, que busquen les persones que volen productes com els que ofereixes, contestant emails de clients que potser no et compraran, negociant amb proveïdors preus competitius, gestionant els canvis de preus dels proveïdors i que es reflecteixin a la teva web, negociant amb empreses d'enviament preus interessants (quan ets un pringat es difícil negociar preus interessants), canviant la teva web per oferir nous serveis (descomptes, vals promocionals), nous dissenys de la teva web periodicament, mailings als teus clients, xarxes socials, gestionant els productes retornats dels teus clients (perquè estan malmesos, perquè no els hi ha agradat...), gestionar les queixes....vaja, la feina es molt gran.

Si es la teva passió, si creus amb el que fas...es provable que aguantis la travessia pel desert...si només vols guanyar diners ràpid, al cap de poc enviaràs el projecte a prendre pel sac. Ja que no hi han formules màgiques...com a molt la paciència, la perseverança..o substituir aquests valors per diners i pagar a gent perquè apliqui aquests valors al teu negoci.

I normalment el resultat final es una facturació digna però no suficient per viure'n d'ella. Tot i que algunes vegades toca la flauta i hi ha gent que en viu però no es l'habitual.

Doncs ara amb les APP em passa el mateix.

Ostres! - em diuen - podriem fer una APP i fer diners, com aquests dels Candy Crash (o com es digui).

Jo ja tinc la resposta estudiada.

Tens els pròxims 6 mesos una disponibilitat de 10 hores al dia per dedicar al nou projecte? 
O bé estas disposat a passar caps de setmana tancat desenvolupant el projecte? 
O passar nits treballant, sino pots aconseguir hores de dia? 
O tens prous calers per pagar-me 6 mesos de la meva feina i que em pugui dedicar plenament al teu/nostre projecte?

Llavors ja tornen a la realitat...i sino hi tornen es perquè no m'han entès o perquè realment creuen amb el que estan dient i estan disposats a fer-ho(aquests, es compten amb el dit d'una mà).

A part, jo també tinc projectes personals que m'agradaria desenvolupar i que crec que en podria treure un rendiment econòmic (no pas fer-me ric)..i no els puc fer...i no necessitaria a ningú..ja que se programar. Però no ho faig perquè no tinc temps...necessitaria les 8 hores al dia durant uns mesos...però durant aquests mesos, qui paga les factures? qui fa la feina que tinc compromesa amb altra gent?..per això, els meus projectes els desenvolupo a estones i potser mai s'acabaran o potser si...però tinc clar el que costa portar a terme un projecte i que funcioni. 

Per això la majoria de desenvolupaments d'èxit els fan nois joves(sense hipoteques, credits, fills...) o bé gent amb diners per pagar a altres perquè ho facin. O sigui, gent que no te cap lligam econòmic vital i es pot permetre estar 1 any sense guanyar diners...

La gent tendeix a veure les coses molt fàcils. Fem una App, tothom la comprarà i ens farem rics. Per que no?

Com una empresa de botigues on-line que vaig coneixer on t'asseguraven no se quines histories...llavors vaig pensar...aquests tios son tontos...han descobert la sopa d'all i en comptes d'utilitzar-la per fer-se rics ells....son tant generosos que ho apliquen a botigues de tercers perquè es facin rics els altres. Ells no tenien cap botiga propia.

I si realment es tan fàcil...llavors demano disculpes i agrairia que m'ho expliquessin per fer-me ric.


Comentaris

  1. Brillant article, m'has recordat dos llibres que vaig llegir fa uns anys: El llibre negre de l'emprenedor de Trias de Bes, i Vivir sin jefe de Sergio Fernández.

    Ah, per cert, jo no tic smartphone, ni tablet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. He mirat el primer llibre que apuntes i hi ha una frase bonissima:

      "Molts emprenedors emprèn amb un motiu, però sense cap motivació".

      Merci!

      Segurament no llegiré els llibres...no acostumo a llegir però me'l apunto. Te pinta de ser molt divertit i interessant.

      Elimina
    2. Per cert, jo tampoc tinc smartphone ni tablet.

      Encara que el tema tablet crec que no passarà d'aquests reis. Crec que es molt bon invent però només si et soluciona alguna cosa que abans no podies fer o podies fer pitjor.

      De totes maneres, es veu que es un aparell al mateix nivell que els hidrats de carboni o l'oxigen.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Per que a la muntanya fa més fred si la calor sempre va cap a munt i està més a prop del sol?

Que és la gravetat? (segons un senyor que es deia Einstein)

Plantar un arbre, escriure un llibre i tenir un fill....